2012年1月7日 星期六

Jonathan Ive正式被受封為英國騎士。

Jonathan Ive正式被受封為英國騎士。:

sir_jonathan_ive


就如同各位所熟知的,Jonathan Ive最著名的頭銜就是「Apple Senior Vice President, Industrial Design(Apple工業設計資深副總裁)」。不過現在,Ive有了更炫的稱謂── Sir Jonathan Ive。



根據BBC,在大英帝國2012年受勳名單中,Jonathan Ive已被受封為Knight Commander of the British Empire(KBE,爵級司令勳章)。簡單來說,就是騎士。



I am keenly aware that I benefit from a wonderful tradition in the UK of designing and making. To be recognized with this honour is absolutely thrilling and I am both humbled and sincerely grateful. I discovered at an early age that all I’ve ever wanted to do is design. I feel enormously fortunate that I continue to be able to design and make products with a truly remarkable group of people here at Apple.


我深深地覺得,我從英國精采的設計與製造傳統得到了許多幫助,也體認到這份榮譽是多麼地令人激動,並讓人衷心地感謝。我從小就發現,我想要做的就是設計。我覺得我非常地幸運,可以在Apple與真正了不起的團隊一同打造產品。


Sir Jonathan Ive



Jonathan Ive在2005年時被受封為Commander of the British Empire(CBE),這次是他第二次接受英國的榮譽。


via BBC News – Apple’s Jonathan Ive gets knighthood in honours list






















相關文章:



Jonathan Ive 想要回英國?




Jonathan Ive 的設計理念。




Jonathan Ive對Steve Jobs的追悼。



无觅

沒有留言:

張貼留言