2011年8月25日 星期四

Steve Jobs正式辭任Apple CEO,並擔任董事會主席,CEO職位由Tim Cook接任。

Steve Jobs正式辭任Apple CEO,並擔任董事會主席,CEO職位由Tim Cook接任。:

Steve jobs hero20110329


Business Wire在今天刊出了Steve Jobs的公開信件,表明將正式辭任Apple CEO的職位,不過將會擔任董事主席的職務,為Apple提供他獨特的見解、創意與靈感。



目前董事會也同意,未來將由Tim Cook繼任Apple CEO的職位。


以下為Steve Jobs的辭職信全文:


CUPERTINO, Calif.–(BUSINESS WIRE)–To the Apple Board of Directors and the Apple Community:



I have always said if there ever came a day when I could no longer meet my duties and expectations as Apple’s CEO, I would be the first to let you know. Unfortunately, that day has come.


I hereby resign as CEO of Apple. I would like to serve, if the Board sees fit, as Chairman of the Board, director and Apple employee.


As far as my successor goes, I strongly recommend that we execute our succession plan and name Tim Cook as CEO of Apple.I believe Apple’s brightest and most innovative days are ahead of it. And I look forward to watching and contributing to its success in a new role.


I have made some of the best friends of my life at Apple, and I thank you all for the many years of being able to work alongside you.


我一直說,如果有一天我再也無法勝任Apple CEO的職責與期待,我會第一個讓你們知道。不幸的是,這一天到了。


在此,我辭去Apple CEO的職務。如果董事會覺得適合的話,我將樂意繼續擔任董事會主席、董事以及Apple的員工。


至於我的繼任者,我強烈建議執行我們的繼任計劃,提名Tim Cook擔任Apple CEO。


我相信Apple最光輝、最有創意的日子就在眼前。我也期待看到、並以新的角色來促使它成功。


我在Apple的日子讓我得到了一些在生命中最好的朋友,我也感謝所有人,能在這些年裡與大家一同工作。


Steve



Apple CEO Steve Jobs 2011


via Business Wire and AppleInsider





















相關文章:



Apple前CEO John Sculley:談Steve Jobs成功的祕密。




中國小米手機CEO「參考」了Steve Jobs的Keynote……?




Steve Jobs與Ron Johnson所敘述的Apple Store直營店。



无觅

沒有留言:

張貼留言