2011年8月30日 星期二

iOS越獄駭客Comex在正式加入Apple前,公開回答JailbreakMe、Apple實習以及其他網友提問。

iOS越獄駭客Comex在正式加入Apple前,公開回答JailbreakMe、Apple實習以及其他網友提問。:

Comex answer question on reddit


Comex宣布加入Apple,引起越獄社群一陣騷動後,他決定在Reddit公開回答大家發問的問題,包含加入Apple的原因,以及許多人關心的,JailbreakMe以後是否會繼續開發等。以下是許多問題中的一些重點節錄……





After your internship with Apple and after iOS 5 is officially released, will you continue to support the jailbreak community by providing exploits?


問題:在你去Apple實習後,以及iOS 5正式發表後,你會繼續提供漏洞來支持越獄社群嗎?


Comex: No.


Edit: But I’ll want to jailbreak my phone, so I hope someone finds them :p


不會。


不過我還是會想把我的手機越獄,所以希望有人能把漏洞找出來:p


 


Why an intern position though? It seems like you could carry a regular position at apple. How has the core jailbreak dev teams responded to you going to work forapple?


為何會想到去實習?因為你似乎是可以在Apple找到固定職位的。另外,越獄的核心開發團隊對於你去為Apple工作有什麼反應嗎?


Comex: I don’t know if I’d want to do that- I’ve never had a job before and I don’t know what it’s like- and I intend to go back to college soon.


Mostly with congratulations.


我不知道我是不是真的想做這事,我以前從來沒有工作過,我不知道那是怎樣的感覺。我打算很快就回去大學。


大多是祝賀。


 


Have you made any money from the jb scene?


你在越獄方面有賺到任何錢嗎?


Comex: I’ve made a good amount of money through donations, which is mostly being used to help pay for college. JailbreakMe 2.0 was like $40,000; 3.0 was $15,000 (not quite sure why it decreased).


我已經從大家的捐獻裡賺到不錯的金額,其中大部份用來幫我付大學學費。JailbreakMe 2.0大概有$40,000,3.0大概是$15,000(不知道為何變少)。


 


The jailbreak community took a huge hit when you left. Do you think the active players can outsmart you now that you’re playing for the other team, or are you Apple’s final solution to their jailbreak problem?


整個越獄社群因為你的離開遭受了巨大的打擊。你覺得現在的成員可以玩的過你即將加入的隊伍,或是你是Apple解決越獄問題的最終解決方案?


Comex: There are a lot of smart people working for Apple already; maybe I can help, but I doubt I can stop people from finding exploits.


在Apple裡已經有很多聰明人,也許我可以幫的上忙,但是我懷疑我是否能阻止人們去找到其他漏洞。


 


Can you give any insight on how apple views the Jailbreak communities mods?


你可以告訴我們Apple內部是如何看待越獄社群的嗎?


Comex: I have no idea.


我一點概念都沒有。


 


As a huge open book for them to steal take ideas from.


就像是一本打開的大書,讓他們從裡面汲取點子。


Comex: I certainly don’t mind. Jailbreak community puts an idea in front of people with a crappy implemenation; Apple polishes it to the point where it can be an OS feature. I don’t know whether Apple actually pays attention to jailbreak apps, but see App Store, copy and paste, multitasking, etc…


我當然不介意。越獄社群用很蹩腳的完成方式,將這些點子放到人們面前,而Apple將它拋光變成亮點,成為OS內的功能。我不知道Apple是否真的有在注意越獄軟體,但是看看App Store、複製貼上、多工執行等功能……


 


Do you have any regrets?


你有什麼遺憾嗎?


Comex: I should have worked on these jailbreaks more consistently, and released them more quickly; I’ve had several exploits fixed on me that could have been used in a jailbreak if I was quicker at packaging.


我其實應該與其他越獄開發者的工作更協調一致,並加快釋出的時程。我曾經有找到幾個可以用來越獄的漏洞,但是在我把工具包裝好之前,就已經被修復了。


 


What, besides money, made you flip to the other side?


除了錢之外,是什麼讓你換邊站的?


Comex: It’s not about money. A large part of my motivation to jailbreak was always the challenge; the internship will be a new sort of challenge.


這與錢無關。我很大一部分的動力,是在我總是將越獄視為一種挑戰。實習將會是另一個新挑戰。


 


Will the current jailbreaks and/or the site disappear?


目前的越獄開發者或是網站會消失嗎?


Comex: No, I’ll hand them over to MuscleNerd or chpwn or whoever will take care of them.


不,我會交棒給MsicleNerd、chpwn或是任何可以照顧這個網站的人。



 


Reddit有這次Comex回答大家問題的完整記錄,不過Comex在問題中沒有,也不會提及他在Apple的職位或相關問題。


via iDownlaodBlog





















相關文章:



JailbreakMe.com作者Comex將從下週開始到Apple實習?




JailbreakMe.com作者comex即將在今晚發佈對應iPad 2的越獄工具?




見過Comex,這位iPhone&iPad越獄工具JailbreakMe背後的天才,造福了數百萬人的19歲年輕駭客。



无觅

沒有留言:

張貼留言