2011年6月5日 星期日

Steve Jobs在1997年WWDC上談論的「iCloud」。

Steve Jobs在1997年WWDC上談論的「iCloud」。: "

Steve Jobs 1997 WWDC

讓我們先快轉回WWDC 1997,Steve Jobs正在談論他「連線」的世界。當時,他在Apple、NeXT、Pixar以及家中的電腦上,透過高速網路存取放在伺服器端的「Home」資料夾……



WWDC 1997(趕時間的人,請從約13:35開始觀看。)

Let me describe the world I live in. About eight years ago, we had high-speed networking connected to our NeXT hardware. Because we were using NFS, we were able to take all of our personal data — our “home directory” we called them — off of our local machines and put them on a server. The software made that completely transparent…a professional could be hired to back up that server every night.

In the last seven years, do you know how many times I lost any personal data? Zero. Do you how many times I’ve backed up my computer? Zero.

I have computers at Apple, at Pixar, at NeXT and at home. I walk over to any of them and log in as myself. It goes over the network, finds my home directory on the server and I’ve got my stuff, where ever I am. And none of that is on a local disc. The server…is my local disc.

讓我先描述一下我生活的世界。大約在八年前,我們有一個高速網路來與我們的NeXT硬體連線。因為我們使用NFS,讓我們可以把我們的個人資料──我們稱為「Home」的資料夾──從本地端機器取出,並放到伺服器上。軟體讓這個動作變得絕對地簡單……我們還可以雇用一個專業人員每個晚上來備份伺服器上的檔案。

Home icon

在過去的七年間,你知道我曾經有幾次丟失任何資料嗎?一次都沒有。你知道我備份了我的電腦幾次嗎?一次都沒有。

我在Apple、Pizar、NeXT以及家裡都有電腦。我使用我的帳號登入在每一台電腦上工作。機器會自動透過網路,找到我放在Server上的Home資料夾,讓我能在任何地方拿到我的東西。而沒有任何檔案是放在本地端的硬碟上。我的本地端硬碟……就是伺服器。

Steve Jobs在22年前,就已經開始使用我們在今日所稱的「雲端運算」。今天,要輪到我們開始使用iCloud了……

via MacStories and AppAdvice



"

沒有留言:

張貼留言